Els anuncis a les xarxes socials poden ser una gran opció per a moltes empreses al mateix temps que una gran pèrdua de temps i recursos per a altres. Avui comentarem 3 dels motius pels quals hauríes de desenvolupar una estratègia de Social Media Marketing (anuncis a les xarxes socials).
Aquí teniu vàries de les raons per les quals recomanem l’ús dels Anuncis a les Xarxes Socials:
- MOTIU 1: Google Adwords no funciona per a la meva empresa
Ho has intentat i veus que Google Adwords no et funciona tan bé com tot el món diu, no obtens resultats i estàs gastant molts diners. Per l’experiència que tenim amb els nostres clients, les raons més comuns per a les quals pot passar això són:
- Keywords amb poc trànsit: les teves paraules claus tenen poc trànsit: és a dir, el procès de compra del teu target no incloeix la cerca a Google o altres buscadors. Si el teu client no busca a Google no li podem mostrar els nostres anuncis a través de Google Adwords.
- Keywords massa cares: massa competència. Hi ha moltes empreses que aposten per a les mateixes paraules claus i no pots assumir el cost d’adquisició d’un client. Per a posar un exemple: si el teu CPC (cost per click) és de 1€ i el teu ràtio de conversió és de 1% (CTR = un de cada 100 visitants compra); el teu cost de venda és de 100€, si el benefici que en treus per unitat venuda és 40€ (menor a 100€) estàs perdent diners.
- Cost d’adquisició d’un client (Cost de venda): 1€* 100 = 100€
- Benefici per unitat: 40€
- Benefici/Pèrdues: 40€ – 100€ = -60€
- (Per fer un càlcul acurat, hauríem de tenir en compte també el benefici de les futures compres, el que anomenem Customer Life Value)
Com ja sabeu, a e+1 ens dediquem al coaching i a la formació d’emprenedors i d’empreses. Per a promocionar la nostre formació a empreses fem algunes campanyes d’Adwords. El trànsit per a la majoria de paraules claus com «Formació per a empreses» és bastant baix i la competència és molt alta. Un cost per click acceptable estaria aproximadament als 0,8€.
Si les conversions són bones, al final són matemàtiques i podem seguir promocionant-nos. Tot i així, hi ha que buscar la forma més eficient de generar vendes. Seguint amb el nostre cas, a través de Linkedin Ads, podem arribar a perfils més interessants als que mostrar els nostres anuncis encara que no estiguin necessàriament buscant el nostre producte. El CPC que paguem és més o menys el mateix però les conversions són més altes ja que mostrem només els anuncis a perfils que sabem que estan potencialment interessats en els nostres serveis.
- Seguim amb el exemple incial, però assumint que amb el ús dels Anuncis a les Xarxes Socials obtenim un CTR de 5% en comptes de un 1%:
- Cost d’adquisició d’un client (Cost de venda): 1€* 20 = 20€
- Benefici per unitat: 40€
- Benefici/Pèrdues: 40€ – 20€ = 20€
- MOTIU 2: Vull segmentar més!
Tinc un producte enfocat a un mercat ninxu i necessito segmentar. Els anunis a les xarxes socials són l’eina de publicitat online que permet una segmentació més alta gràcies a la gran quantitat d’informació que aquestes disposen dels usuaris. Les plataformes com Facebook Ads ens ofereixen la possibilitat d’arribar a usuaris molt específics. Per a posar un exemple, si la nostra empresa es dedica a vendre roba per a pagesos, podem mostrar anuncis només als usuaris de facebook:
<<Que visquin a Moià, de més de 30 anys, homes, que parlin català i que estiguin interessats en la naturalesa>>
Si posessim els anuncis a Google Adwords, el trànsit seria baix i ademés estaríem atraient a persones erroneas i baixant el ràtio de conversió. A través dels anuncis a les xarxes socials podem arribar només a aquells als que els interessa per lo tant reduïr el cost d’adquisició d’un client.
- MOTIU 3: Vull més, més i més!
Si estàs obtenint bons resultats en les campanyes que estàs llençant a Google Adwords o en altres plataformes pero encara tens més gana, vols crèixer més i més ràpid, suma’t al social media marketing i comença jaamb els anuncis a les xarxes socials. Si no, t’estaràs perdent una part important del pastís, aquells usuaris que no t’estan buscant però que podrien estar interessants en el teu producte o servei. Aquest cas normalment aplica a companyies per les quals és important escalar i crèixer ràpidament i obtenir nous usuaris abans que la competència.
Això és tot per avui, més endavant ens adentrarem en les peculiaritats de cada Xarxa Socials. Espero que us hagi estat interessant i que començeu aviat amb els Anuncis a les Xarxes socials!
¡Un abraçada!
Pau Barrachina – Expert en Màrqueting Digital i Ecommerce
Col·laborador e+1 (Linkedin)